אינסטגרם-היזהרו מנרקסיסטיות דיגיטלית - coca style

10 בינואר 2019

אינסטגרם-היזהרו מנרקסיסטיות דיגיטלית

זה ידוע שאני מכורת אינסטגרם לא קטנה והשימוש שלי הוא לא רק לתת לייקים תגובות וסטורי אלא גם לעקוב אחרי טיפוסי אנשים ( פסיכולוגית בדימוס- לא סתם למדתי ארבע שנים לתואר), לפני כשבוע קראתי מחקר של אוניברסיטת הארוורד שקובע שאפשר לדעת אם משתמש אינסטגרם סובל מדיכאון/ או מצב רוח יציב וזאת ע"י שימוש בפילטרים שונים.. וזה נשמע הגיוני.

ואז חשבתי לעצמי על תופעה אחרת ששמתי לב אלייה ובטוחה שעוד ידברו עליה - "אינסטגרם-היזהרו מנרקסיסטיות דיגיטלית".



מטרת המחקר שלי הייתה לבדוק האם יש קורלציה בין אינסטגרם לנרקיסיסטיות?


אבל לפני הכל בואו נבין מה זה המונח נרקיסזם- מקורו של השם הגיע מהמיתולגיה היוונית, מסופר על נסיך בשם נרקיס שהתאהב בעצמו ובדמותו המשתקפת מהאגם, אדם נרקיסזי בעל אהבה עצמית, שחצנות ויהירות.

אז יצאתי לבדוק מי הם העוקבים הנרקיסיסטים שגורמים לי חלחלה, ואם היא ניתנת לטיפול?! 



איך יודעים אם המשתמש נרקיסיסטי?! 

1. רוב התמונות רק הוא נמצא, מעדכן ומדווח לא רק לאינסטגרם אלא לכל רשת חברתית.
2. התמונות שלו מבהירים באופן מובהק על אובר ביטחון עצמי ושחצנות שבפועל אל תטעו זה נובע מחוסר בטחון עצמי
3. סטטוסים על עצמו ומעלותיו בלי הפנייה לעוקבים שלו.
4. כל התמונות בפרופיל "זה אני וגופי"- בגד ים, ריבועים בבטן , כמה אני טוב בהכל.
5. יודע רק לקבל מחמאות ותגובות, ולא יודע להחזיר בחזרה-פשוט קשה לו לפרגן.
6. משתמש הרבה בפוטושופ ותכונות עריכה כדי להראות מושלם כמעט כמו אליל/ה.

אם תוך כדי הקריאה - יש לך כבר בראש מישהו/ מישהי שעונה על ההגדרה ,כנראה שיש פה בעיה חמורה וחייבת טיפול ואשפוז נרקיסיסטי, אל תשתף אותו בפוסט שלא יפגע, אבל בהחלט תעשה איתו שיחה,תעזור, כי זה יכול להחמיר לתחומים אחרים ולגרום אפילו לדכאונות.

איך אפשר לטפל במשתמש נרקיסיסטי ?
1. לכוון אותו שיביא עלילה באינסטגרם-  טוויסט.
האינסטגרם הרי משמשת כרשת חברתית ולראות תמונות של מישהי או מישהו שהוא "אבו עלי" שנותן לך את ההרגשה שהוא בנה את העולם מעקצץ לכולם בעין. ולכן כדאי להסביר לו לפנות לעוקבים, לשתף ,לגרום לעוקבים להתיידד אליו, שהסיפורים שלו היו יותר חברתיים, מסקרנים ומשתפים.
כמו כן שיתף קצת חברים, משפחה, אוכל , דברים שהוא אוהב.. ולא רק תמונות של עצמו. 


2. פרגון לא עולה כסף-
אנחנו בחיינו תלויים על מילות עידוד, זה מעצים אותנו וזה מה שעוזר לנו בהצלחות שלנו, התגובות מעצימות את האופי שלנו, ואת ההצלחות שלנו, ולכן ללמד אותו להגיב, לפרגן, לתת, ולהעניק, בטוח שברגע שהוא יגיב אנשים יגיבו לו גם התחברו אליו, ויתיידדו איתו.

 3. להוריד הילוך בכמות החשיפה-לא לעלות כל דבר!
אני מודה שלרשתות החברתיות יש הרבה פלוסים אבל יש גם הרבה מינוסים.. מינוסים שיכולים להשפיע על חיינו.. החשיפה הזאת לא תמיד נכונה.. וגם כאן צריך ללמד את המשתמש לאזן ולא להגזים, לא לעלות כל היום תמונות של עצמך, אפילו לאזן עם סטורי , במקום לעלות תמונה של עצמך תעלה את הקפה שלך, הבית שלך - לא רק אתה במרכז !!! 




ועכשיו בטח אתם מגחכים ואומרים היי כל הפוסט הזה תמונות שלך מי יודע אולי גם את נרקיסיסטית אז אם תעקבו אחריי באינסטגרם תבינו שגם אם אני מעלה תמונה שלי, אני תמיד פונה לקהל, צוחקת אפילו על עצמי בהאשטאג המוכר מאוד לעוקבים שלי "קוקה קצת לוקה", דואגת תמיד להגיב באופן אישי, ותמיד עונה לכולם.

דעתי האישית לגבי רשתות המדייה זה לא לתת את הכל, לשמור עדיין על פרטיות, לא להציג את הכל מושלם ויפה ולהביא  אותנטיות , לצחוק על עצמך זה בסדר וגורם להזדהות.
אבל בבד בבד אם החלטתם לחשוף או לשתף מין הראויי שתפרגנו תאהבו ותתנו מעצמכם.

באהבה רבה
לימור אלזמי - יזמית אופנה
סטייל יעוץ ותדמית
052-8209320
 

אין תגובות:

האני מאמין שלי

“סטייל זה לא רק לדעת להתלבש, סטייל זה לגרום לסובבים לחייך”- לימור אלזמי