איך לדעת אם את מכורה לבגדים ? ומהן הדרכים לטפל בזה? - coca style

25 בפברואר 2016

איך לדעת אם את מכורה לבגדים ? ומהן הדרכים לטפל בזה?

אני לא מעשנת, לא שותה, לא משחקת סנוקר אבל יש דבר אחר שבא לי לצעוק אני לימור אלזמי מכורה לבגדים.. זהו שחררתי ואמרתי את זה בקול רם וצלול. אבל רגע אצלי זה לא מחלה אצלי זה נורמלי,  זה העיסוק שלי הרי אני "סטייליסטית" אז מותר לי , לא ?!

אבל מה איתך כן כן את שקונה וקונה ומעמיסה זה נראה לך שזה נורמלי ?!



אז הפעם יצאתי לאבחן את המחלה ולבדוק האם את נקראת "מכורה לבגדים" ומה שיטות הטיפול ?
 
תסמיני המחלה -
  • אם אין לך כבר מקום בבית לאחסן את כל הבגדים האלה, הארון מפוצץ עד אפס , ואת דוחפת ודוחפת.
  • שאת חוזרת כל יום לבית עם שקיות קניות, אה כן וגם מחביאה שקיות מהסובבים.
  • שאת כל יום מתעסקת בלהסיר טיקטים מהבגד.
  • כשאת הראשונה שיודעת על כל מבצע חדש או מכירות חיסול שקיימים בחנויות הבגדים.
  • שיש לך בגדים שאת לא לבשת, ובטח גם לא זוכרת מתי קנית אותם.  
  • שהחשבון בנק שלך "מהבהב" ונותן לך סמני מצוקה- מינוס!!
  • שאת משקרת לעצמך ומשכנעת את שזאת קנייה אחרונה ודי.
  • שאת משכנעת את עצמך שאת החולצה/ החצאית/ הנעל את חייבת אצלך בארון.
  • ואם יש לך כמות בגדים שיכולה להלביש יותר ממאה נשים אה סליחה טעיתי יותר מדויק אלף נשים.
אם ענית על כל התשובות כן- "מזל טוב" את מכורה לקניות בגדים, וחייבת טיפול !!!

הנה כמה דרכים  שיסייעו לך להתגבר על הבעיה-
קודם כל את  חייבת להיות "מודעת לבעיה", שאלי את עצמך -מדוע אני קונה? מה גורם לזה לקרות? האם אני נמצאת במצב רגשי מסוים כשאני הולכת לקנות? אם תביני מדוע זה קורה, יהיה לך יותר קל להפסיק את זה?
ועכשיו בואי אליי לשבת איתי בכיסא הפסיכולוג (לא סתם השקעתי ארבע שנים מחיי לתואר בפסיכולוגיה) ותורידי מסכות ומתחילים בטיפול.
   
1. תשני את הדרך שבה את משלמת על הקניות שלך- כמה אפשרויות הכל תלוי במידת החומרה של הבעיה מהקל אל הכבד, קודם הייתי ממליצה לבקש מהבנק להקטין את מסגרת האשראי בכרטיס, אם זה לא עוזר להחליף כרטיס אשראי לכרטיס כספומט שלא תוכלי לגהץ,  ואם עדין את לא שולטת בעצמך בלי לחשוב פעמיים תזרקי את כרטיס האשראי ותתחילי להתנהל אך ורק עם מזומן.

2. תקראי לי "לסדר ומשמעת" - כסטייליסטית מנוסה בתחום שבדרך כלל גורמת לאנשים "לקנות בגדים", הפעם אני מבטיחה שהמפגש יהיה קצת אחרת, אגיע לבית שלך נפתח את הארון  ונעשה "טיפול פסיכוסטייל", נבדוק מה הסיבות שאת קונה בגדים? האם הסיבה נעוצה כי "אין לך מה ללבוש", האם הסיבה היא מחוסר ביטחון עצמי? האם הסיבה היא כ"פיצויי על משהו שקרה לך בחיים", או אולי אפילו דכדוך, אחרי שנדבר ונבין נעבור על הבגדים שיש לך בארון כדי לדעת מה יש לך כדי שלא תקני שוב פריטים דומים, נדאג לצרכים שלך, ונשתמש בבגדים ש"יש" לך ולא בבגדים "שאין" לך, נזהה את הפוטנציאל הגלום בארון שלך, ונעשה ביחד סטים לבישים, כך שתראי שיש לך הרבה אופציות ואין טעם לרכישות מיותרות.

3. תנסי להימנע מלהסתובב באזורי קניות-  לא להרבות לבלות בקניונים, גם לא בתור תירוץ של חייבת לאכול סושי בקניון, ואם נשברת ונכנסת לקניון גם כאן יש לי שיטת פעולה בשבילך-תכנסי לחנות תמדדי, תחייכי, תצלמי ותעלי לאינסטגרם , בסוף המדידות תשאירי את הבגדים אצל המוכרת ואל תשלמי, צאי מהחנות ותמשיכי ללכת לחנות הבאה גם שם תעשי מדידות ,וככה בכל החנויות בסוף כל הסיבוב בטח כבר יהיה לך תגובות ולייקים באינסטגרם מה שיעזור לך להבין שכבר הבגד "שרוף" ואין טעם לקנות אותו , אבל אם עדין מכל מה ששמת "בצד" , יש בגד שתפס את עינייך את יכולה לחזור לחנות לבחור פריט אחד בלבד, העיקר שתצמצמי בהוצאות.

4. לא להתמכר לפוסטים שלי - נכון שאני יוצאת מתוך הנחה שאת אוהבת אופנה ואת קוראת באופן קבוע את הבלוג שלי אממה זה שאני כותבת כל פעם טרנדים זה בשביל שתיקחי השראה ו"סה טו ", ואל תרוצו ישר לחנות, אלא תבדקי אם יש לך משהו דומה בארון, אה ואם ברגעים אלה שקראת את הפוסט  עדין חשקה נפשך בהאוטפיט שלי , תצטרכי לבקר ב h&m ולהנות מקולקציית סטודיו גם הסריג, המטפחת ,והמשקפיים משם והם מהממים, אבל רק היום מותר לך לקנות אז רוצי, כי ממחר דיאטת בגדים   "The Shopping Diet" .

 ועכשיו תחזירי שוב את "מסיכת הדוב", כי את הולכת להתחבא ולישון "שינת דוב", לא לפגוש קניונים, ולא לחפש מבצעים, והולכת לקראת שינוי טוב- להתלבש רק עם הבגדים שיש לך בארון, לעשות מיקס אנד מאץ', לערבב צבעים, גזרות, וגם לחרוש לפעמיים, ולממש את הפוטנציאל שיש בארון שלך - ואל דאגה יש אישור רופא מהסטייליסטית !!


זוכרת איך התחלתי את הפוסט ... לא "משחקת בסנוקר" , תגידי מה רע במשחק הזה, ומי המציא את המשפט הזה?! מעדיפה לשחק כל יום סנוקר העיקר לא להיות בדיאטת שופינג-   אוףףףף זה קשה !!


 באהבה רבה מכורה שלי- מבינה לליבך .

לימור אלזמי- יזמית אופנה
סטייל יעוץ ותדמית
052-8209320

צילום-אוקסנה פסח.
 

9 תגובות:

  1. יש מצבים ששום טיפול ל עוזר #נעיםמאודמקרהאבוד ;)
    פוסט מקסים!

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחח לי ולך מותר אנחנו פאשניסטות,יש לנו פטור !

      מחק
  2. צודקת!!! מעבירה את זה הלאה:)
    אפשר לדעת מאיפה המגפיים?!?!

    השבמחק
    תשובות
    1. בכייף ובשמחה תעבירי, המגפיים מפאורבר 21 בקניון עזריאלי

      מחק
  3. צודקת!!! מעבירה את זה הלאה:)
    אפשר לדעת מאיפה המגפיים?!?!

    השבמחק
  4. אני לגמרי מהחולות קשה...

    השבמחק

האני מאמין שלי

“סטייל זה לא רק לדעת להתלבש, סטייל זה לגרום לסובבים לחייך”- לימור אלזמי